PELAMIN INDAH NAS GREAT IDEA - KLIK SINI


Sambutan Harijadi Muhammad Reeve Damien - Anak A.C. Mizal & Emylia Rosnaida di PLANET HOLLYWOOD KUALA LUMPUR : Syokkahwin.com

Sambutan Harijadi Muhammad Reeve Damien - Anak A.C. Mizal & Emylia Rosnaida di PLANET HOLLYWOOD KUALA LUMPUR

Posted on September 19, 2007
Filed Under [G] Malaywood, [SKW] Artis Kahwin

MUHAMMAD REEVE DAMIEN…? He’s not Christopher Reeve’s son or in anyway related to the character in “The OMEN”. Well he’s actually the son of AC MIZAL and EMYLIA ROSNAIDA..MUHAMMAD REEVE DAMIEN just recently celebrated his birthday at PLANET HOLLYWOOD, KUALA LUMPUR. Reeve has just turned 4 early this month and his birthday was celebrated together with his MANJALARA AUNT, EMILDA ROSMILA.

MUHAMMAD REEVE DAMIEN WITH PARENTS

MUHAMMAD REEVE DAMIEN WITH PARENTS

EMYLIA ROSNAIDA & AC MIZAL WEDDING

AC MIZAL AND EMYLIA ROSNAIDA’S WEDDING LONG TIME AGO!

[LEARN MORE ABOUT SEDUCTION TECHNIQUES (MENGURAT) - CLICK HERE]

Other Hot Posts


SHARETHIS


FREE-ADVERTISEMENT

All comments are the 100% responsibilities of the commenters. In case of any doubt, kindly refer to DISCLAIMER.



Baca sahaja? Luahkan pendapat anda supaya mereka dengar!!

133 Responses to “Sambutan Harijadi Muhammad Reeve Damien - Anak A.C. Mizal & Emylia Rosnaida di PLANET HOLLYWOOD KUALA LUMPUR”

  1. haku on September 20th, 2007 8:42 am

    dulu dpt bini yg baik2 dan anak2 yg comel name pun elok2 jer…maybe diorg ni xde jodoh..tp dpt kawin ngan minha nih, bg nama anak, ntah ape2 ntah..nak sebut pun tergeliat lidah den..maksud name?..xde tuh deh maksud nama anaknye..sian budak nih..mak bapak x pikiq panjang sblm bg nama…hopefully jgn le perangai budak nih jadik mcm *****…

  2. Anak Jati Malaysia on September 20th, 2007 9:04 am

    Dah itu yang dia orang pilih………Mintak2 bila budak tu besor nanti idak ler suka melepak kat tempat2 cam ni….Semoga ALLAH melindungi kita semua…..

  3. pop-iah on September 20th, 2007 12:59 pm

    pastu bila anak dah besar,kantoi minom kat club..jangan la tanya kenapa kan…hauhauauhau….4 tahun dah masuk club…..

  4. love is cinta on September 20th, 2007 1:59 pm

    sejak dah kawin ngan minah nie dia lansung tak ingat ngan anak yang bini dulu sian aku nengok bebudak tu .penah sekali aku dengar radio era bila ader pemangil tanya pendapat tentang menyusukan anak bila time posa pastu hani kater tanya ac dia ader pengalaman dan dah ader beberaper anak ko nak tau aper die kater ??? die kater anak dier baru 1 nak masuk 2 dier tak sedar ker anak ngan bini dulu 2 anak siaper ?? tak baik tau ac jangan la macam 2 mase kecik ko lansung tak sebut namer anak ko ngan bini dulu kok yerpun nak jager ati bini pun anak tetap anak nanti dah tua jangan salahkan anak anak kalu ko tu kene campak kat umah orang tua tua yeeeee…. chau chincahuuuuuu

  5. zett on September 20th, 2007 6:51 pm

    tak paham trend skrang bagi nama anak nama orang putih.

    How do u pronounce Reeve anyway here?

    a) Malay pronunciation: Ri-Vi , or..
    b) English..Reeve??

  6. chedot on September 20th, 2007 8:54 pm

    yeah yeah..nowdays celebs like to named their child with such a name..agreed wif some of the comments..anak dlu name mmg elok2..tgk la mak die camne kan..anak skang..tgk la plak mak die cane..camtu mak..camtu le anak.kehkeh.kcik2 da celebr8 bday kt planet.dashat.dah besa nnt nak celebr8 kt mane plak?anak yg dlu2 tu tak gi celbr8 bedey dorg ke regardless la kt mane nak buat pon kan.xpelah..anak2 nnt nak doakan mak ayah..hope anak2die nnt ade la yg doakan mak ayahnye nnt kn?

  7. santan on September 21st, 2007 1:17 pm

    Ala.. anak tu yang sambut birthday.. tapi mak ngan ayah dia yang ketagih nak celebrate kat planet tu…nak glamor la katakan…..

  8. jen 2 on September 21st, 2007 8:36 pm

    lantak ko lah AC,tempat macam tu dah jadi macam masjid diorang!!!

  9. daniella kyrana on September 24th, 2007 12:23 pm

    klu nak glamour sekali pon xpyah la kat plnet hollywood tuhh…buat je kat tempat mkn yang best2 kat kl nihh..belambak…x pon buat kat umah,buat invitation 4 kwan2 ank2 dier…bdak 2 pon bleh hepi ngn kgkwan dier..
    kta orang ni cuma bley komen jerk ac,xbley nk larang pon family ko nk buat ape…apa pon aku ucapkan hepi b’day untuk reeve k..semoge dpnjangkan umo dan dmrahkan rezeki untuk family korang ekk…AMINN..
    emelda biler lg ngn adlin 2…??

  10. cayang on September 24th, 2007 12:40 pm

    Selamat Hari Lahir Sayang…tak faham ngapa AC dan wife buat kat tempat cam tu..anak ibarat kain putih,ibu bapa yg mencorakanya…u suka corak ape??

  11. nana on October 3rd, 2007 11:27 am

    hapi bday girl…susah btl nak sebut nama u tu..tak payahlah sambut bday anak kat tmpt yang mahal,ckplah setakat kat rmh..artis mcm manusia biasa,jgnlah terlalu mengejar glamor yg ptg kerja halal dan rumahtangga berkekalan..

  12. yubby on October 6th, 2007 4:59 am

    eh si emylia tu buat plastic surgery kat hidung dia kan? tak aci tul

  13. daniella kyrana on October 8th, 2007 11:58 am

    [quote comment="25321"]hapi bday girl…susah btl nak sebut nama u tu..tak payahlah sambut bday anak kat tmpt yang mahal,ckplah setakat kat rmh..artis mcm manusia biasa,jgnlah terlalu mengejar glamor yg ptg kerja halal dan rumahtangga berkekalan..[/quote]

    ngko ni pon 1 nana..bkn ank pompuan,ank laki la wei…

  14. jean on October 8th, 2007 2:48 pm

    damien tu nama anak setan 666 tu…eee takutnya!!!!! mak bapak xde otak je bagi nama camtu pd anak

  15. daniella kyrana on October 8th, 2007 5:04 pm

    ngko ni x baik ar ‘jean ‘ kata kat budak yang xder dose 2 ank setan.mak bapak dier yang perangai cm setan,biar la weiii.. ngko mujur orang xkata ko anak JIN..jgn marah ye jean… he he he

  16. Kasih on October 11th, 2007 3:25 pm

    ntah la nama mat saleh makna nya lbh power kot dr nama melayu… huhhh ac ac, bl la nk insaf nie… apapun aku seronok tgk kebahgiaan idup bekas wife dia shafnie 2 skarang berbanding masa gan ac…

    huhhhhh emilia lak bl lg la nk insaf kn?? jgn smp anak disalahkan kalo dh mak bapa mencerminkan imej yg x elok…

  17. suci on November 2nd, 2007 3:45 pm

    erm dunia dah nak akhir zaman. manusia makin lupa dan alpa. Contoh dah ada depan mata. sedarlah akhirat dah dekat wei

  18. lila on November 3rd, 2007 11:18 pm

    isk kecik2 dah ajaq pi tempat maksiat. takmo la keturunan aku jadi camni.. mintak simpang malaikat 44!!

  19. emi on November 21st, 2007 10:04 am

    teruk betul…bukan comel pon rambut panjang…teruk betul…

  20. Eden on December 13th, 2007 3:16 am

    Namo anak menjelo jelo…susah pulak nak sobut! Eden yg nonggok UK ni pon tak do bagi namo anak den namo Mat Saleh cam tu! Tak kono muko budak tu dongan namo Omputih eh!

  21. cikgu murni on February 6th, 2008 10:54 pm

    hmm.teman teringat kat shafnie.lebih anggun,ayu,tutup auratlagi..nak wat cmner.hidup kita ni mmpunyai onak dan duri.biarlah masa yang menentukan.adios

  22. shanana on February 13th, 2008 10:37 am

    damien tu kan nama anak setan??? naper ac ni tak selidik dulu ke nak taruk nama anak? ish ish ish! sian anak dia… anak dgn bini yg dulu tu tak nak celebrate ke besday diorang… sian budak2 tu…tapi mujur bekas bini dia tu org yg baik2…InsyaAllah!

  23. mummygarang on April 27th, 2008 7:37 pm

    Hello…siapa tahu maksud nama HANI n DANIELLA

  24. mummygarang on April 27th, 2008 7:39 pm

    Tak de orang ker?lamanyer x de sesapa masuk…

  25. soho_warden on May 2nd, 2008 10:17 pm

    i harap ac nie belajar mengira balik!!!!
    anak dah empat TAPI kata 2 saja…. tak ke kecik ati anak2 dia.
    ade gak species mcm nie.
    ntah2 ac nie dah kena mandram - dunia nie mcm2!

  26. makjun sangkut on May 26th, 2008 3:11 am

    woooooooo….kecik2 da knl planet hollywood……..
    mst da bsr otai planet n club2 yg sewaktu ngannya smbil togok air kencing setan…

  27. chubby on May 31st, 2008 2:33 pm

    aper2 pun biarlah diorng yg tnggung dosa diorng. kite nie pttlah jg hal msing2..yg kiter leh bt hnya, melihat sjek.
    ank xberdosa… mak bapak yg nak bentuk ank2 masing2. aper yg diorng bt tue, mestilah untuk kebaikan ank diorng.
    saper yg xnak tgk ank kiter jdik orng yg bergune … tul x..
    mgkin ader sbb diorng pilih name DAMIAN tue kot. lantak dame lah yop…

  28. CLEAN N CLEAR on July 2nd, 2008 11:11 pm

    bosar nya kek tu? hbis ke? lain kali khabaq awal2, nti leh p smbil bwk tupperware 5 tingkat! (wlau x d undang! uhuk!)

  29. intan on July 26th, 2008 11:59 am

    hi guys..
    banyak lah pahala si ac dapat dengan korang duk ngumpat yek..
    hehehe
    biarlah dia nak sambut kat mane pun..
    ke korang tak mampu nak buat kat situ heheh
    jgn mare..

  30. say what?! on July 26th, 2008 1:34 pm

    reeve damien.. ingatkan keanu reeve.. hehehe… amik nama bsempena keanu reeve kutt.. apapun, happy bday, muhammad reeve damien!!!

  31. anti ac on September 28th, 2008 3:52 am

    poyo la ko ac..buat lawak bodoh..lawa lg xwife ko dr bini ko la ni

  32. mirzaqisya on September 28th, 2008 9:46 am

    apasal AC ni. knpe ko ajar anak simpan rmbut macam ko ha`??? jgan di ajar budak2 kecik…..diowng cepat dapat…..”ingat nak lentur anak biarla dari rebungnya”…..”esok2 bila dah keras macam buluh dah pyah nak lentur dah……” nak selebrite xpe tapi ingat la jgan terlampau nak tunjuk sampai membazir lak????? ni hanya pendapat qisya ja k….

  33. erol on October 9th, 2008 2:30 pm

    korang ni dari kampung mana? planet hollywood bukan club.
    i think u guys jealous kot. takde sape yg nak celebrate birthday korang. untuk information.. cuba korang masuk planet hollywood tu.. turun bwh.. situ tempat mcm restoran/bar . bukan club untuk dance2 sperti tempat lain tu. haih.. bila korang dah masuk2 nanti.. lu org fikir lah sendiri. :)

  34. jamilah on October 9th, 2008 3:01 pm

    marah tol erol ni…..

    hehhehhehe….

    x minat club2 ni.. bising… semak kepala…

  35. erol on October 10th, 2008 3:41 pm

    bukan marah , tapi tak baik ckp yg bukan2.
    biar lah mak ayah dia org yg mendidik anak2 mereka.
    tapi memang serious. planet hollywood bukan tmpt clubbing.
    puasa lepas. baru aja berbuka di planet hollywood. ada ke tmpt club mcm planet hollywood tu yg korang ckp kan ni sediakan untuk tmpt berbuka? fikir la ya? jgn jadi katak bawah tempurung :)

  36. abc on October 23rd, 2008 1:24 pm

    x sedar diri gak beliau satu ni, anak dulu x ingat lagi ke? udah-udahla tu esok-esok engkau tersungkur anak bini no.1 gak yang bantu. Kalau d banding shafnie dengan emilia tu rasanya aku tak nampak point mana yang elok dekat minah gendut tu….

  37. rinoa on October 23rd, 2008 2:15 pm

    yela dia ni makin melampau… kate dpt rezeki melimpah ruah.. twrn sane sini.. tp nafkah anak xwife dia lgsg tak igt… jgn nak tggu Allah trk blk rezeki tu sume… menonggeng karang!!! bygkn jela kalo ko eciden ke ape ilang kaki 1 tak mpu nak belakon ke ape… skrg Tuhan nak trk blk harta mcm2 cara…

    eleh dorg wat besday2 tu sume saje jek nak jeleskn x-wife dia tu… laki bini same… nak tnjk baik!!!

  38. Sazreena on October 23rd, 2008 2:46 pm

    Muka melayu abis..nama..omputih tak hengat dunia. Memang lah tak salah tapi agak2lah sket..some parents suka tul letak nama fancy2, panjang berjela..last2 nama panggilan sejemput jer..Tengok cam Sarimah Ibrahim, walaupun mix Irish tapi parents dia bagi nama sempoi jer..Sarimah. Tu pun dipendekkan lagi..Kak Mah Gali.

  39. jamilah on October 23rd, 2008 2:53 pm

    HA… SAZ AKU NI PON NAME JAMILAH JER… PANGGEY MILAH… HAAA KAN SENANG…..

    PAPEPON TIMA KASIH PADA PARENTS AKU YANG BAGI NAME SIMPLE N AVAILABLE.. AHAHAHAH

  40. Sazreena on October 23rd, 2008 3:09 pm

    Pandai parents ko Milah, ingatkan simple cam simple plan..hahhaa..

  41. suhana on October 23rd, 2008 3:51 pm

    A.C mengada-gada..buek lawok bodo..myampah den..

  42. jamilah on October 23rd, 2008 4:08 pm

    saz… jangan r… simple plan tu dulu anak didik aku tu.. da berjaye pepure x kenal ngan aku…

    aku memang hangin jek ngan dak2 simple plan tu

  43. Sazreena on October 23rd, 2008 4:31 pm

    Yo lah milah..

  44. jamilah on October 23rd, 2008 4:39 pm

    aku tau saz.. ko x caye kat aku kan?? ahahaha

  45. Sazreena on October 23rd, 2008 4:47 pm

    Ko ni..letihlah aku kalau nak menyatakan ekspresi wajah ku yg ayu ni.. oh tidakk..

    Yo lah milah..den paham (sambil mengangguk2kan kepala beberapa kali sebagai tanda prihatin).

  46. jamilah on October 23rd, 2008 4:58 pm

    ahahahahhaha……….. aku dapat bayangkan expresi mu saz… ahahaha

    chee mane???

  47. jebon on February 18th, 2009 11:48 pm

    anak ngan bini baru celebrate b’day kat PLANET HOLLOYWOOD,ngan bini lama bagi 150 sebulan, kecohhhh satu dunia.bole beli apa ngan 150?!!!

  48. lito on February 22nd, 2009 7:28 pm

    anak aku mengaji pun kena bayar RM150 sebulan utk seorang. Tuition lagi…jauh di mata jauh di hati. Cuba buat anak emelda cam tu, mahu tak mengamuk…And pembetulan, shafnie tak kawin laki orang as d second husband. She married a businessman, duda, isteri dah meninggal. Anak businessman tu my student.

  49. lito on February 22nd, 2009 7:34 pm

    and contohi chef wan yang menjaga kebajikan bekas isteri. Ini takut sgt nak bagi buku bank yang dia simpan RM800 lebih sebab nanti shafnie naik mercedes. Busuknye hati. RM 8000 tak boleh beli mercedes lah en AC. Plus, kalau x-wife u pakai kereta besar, u should be happy sebab itu maknanya anak-anak u pun dapat naik kereta besar. Busuk hati punya lelaki. Kalau i jadi anak dia, i suruh dia simpan je lah RM300 tu kalau tak nak bayar sgt. a clear example of a man who puts his life first before his children. Shame on u.

  50. LYNDA on February 23rd, 2009 12:58 pm

    U ALL X BAIK KUTUK AC N FAMLY, U ALL TAU KE CTE SEBENAR, SHAFNIE 2 YANG NGADA2 MNTAK SIMPATI ORANG RAMAI, U ALL PKIR LA K, MASA DIA KAWIN LAIN DULU KENAPA DIA DIAM,, X MNTAK MCM2 PUN……BILA DAH JD JANDA KALI KE2, BSING 1 MALAYSIA

  51. cherry on February 23rd, 2009 1:10 pm

    Jangan masuk campurlah urusan rumah tangga orang….

  52. betty on February 23rd, 2009 1:48 pm

    lantanklah…pokok pangkak didikan agama adalah penting…ayahnya sendiri xtahu hukum apa itu nafkah anak…nk buat mcm mana? kalau tidak xkan lah nafkah anak pun dia bole merungut…sahlah xdpt pahala…semoga allah membuka pintu hati ac untuk menjadi ayah yg lebih bertanggunjawap…terutama pada anak2 yg terdahulu…esok kalau kita mati siapalah nk bacakan yasin utk kita nt???

  53. MARIAM ABDULLAH on February 23rd, 2009 2:00 pm

    Whatever it is. To Emelda, padan muka sebab rampas laki orang.
    Kalau u all nak tau, Emelda lah punca AC Mizal & Syafnie bercerai.
    I still remember very well masa AC Mizal & Syafnie di mahkamah syariah dulu, Emelda tunggu AC Mizal dalam kereta di luar mahkamah.
    AC Mizal tak perlu lah nak kutuk dia punya ex-wife. Malulah sikit ngan anak anak. Emelda pun satu, tak perlu nak komem apa apa. Kalau
    AC Mizal tergamak buat begitu pada anak anak dia dengan ex-wife dia, tidak mustahil dia akan buat begitu jugak kat Emelda. What’s round will goes round. After all I memang menyampah kat AC Mizal. Dia suka sangat mempersendakan orang lain. Tengoklah cara dia jadi pengencara.
    Rasa nak muntah aku. Jadi I tak hairan bila dia mempersendakan ex-wife dia. Dia anggap semua tu boleh buat lawak.

  54. lito on February 28th, 2009 4:51 pm

    Why baru sekarang shafnie minta duit? Dulu AC was jobless, claim pun tak boleh dapat. Then when she married a businessman, the man said tak pa, dia tanggung anak2 shafnie since his own children have grown up. So bila dah berpisah, d tanggungjawab berbalik pada AC. Sebelum ni pun tak kira to whom ur ex wife married to, hatta jutawan sekali pun, u shud pay for the children’s nafkah n well being.

  55. ani on March 10th, 2009 12:41 pm

    ada plak duit sambut harijadi untuk anak baru dia tu..tanggungjawab nak bagi anak makan tak da duit. alasannya tak mampu. bapak jenis apa ni..bapak ayam ke

  56. ani on March 10th, 2009 12:48 pm

    memanglah masa dulu, shafnie kawin dgn suami dulu tak mintak duit kat ac sb suaminya mampu tanggung makan minum anak2 ac tu. lagipun ac juga cakap dia tak mampu nak bayar nafkah dan shafnie tolak ansurlah..tak mintak apa pun dan shafnie tanggung sorang2. dan sekarang ac dah lebih dari mampu, tanggungjawap bapak dengan anak kan sampai akhirat. shafnie cuma mintak hak anak2 aje dan kos penjagaan anak. orang gaji pun kita kena bayar gaji. kan dalam islam, tanggungjawap isteri hanyalah melayan suami sahaja dan tidak diwajipkan menjaga anak2, even menyusu anak pun wajip dibayar oleh suami sekiranya isteri menuntut. tak kan ac tak paham hukum agama, ya tak ya jugak ek.. dah bini baru dia pun mcm tu,..mcm mana nak tau hukum agama. aku tegaskan, shafnie hanya menuntut hak anak2 dan kos penjagaaan selama mana shafnie menjaga anak2. lawyer bukan bodoh nak menuntut suka2..pikirlah ac..

  57. lissa_arina on March 10th, 2009 1:16 pm

    tu yg ramai pasangan especially lelaki kurang arif bab2 hak seorang isteri & anak2.. walaupun sudah berpisah. Yg poligami if x adil nafkah zahir batin pun di akhirat akan jln bahu senget terdengkit2 kaki tu, inikan pula tanggungjwp seorang ayah terhadap anak2nya yg x pernah putus. Ikatan suami isteri shj putus, ikatan dgn anak2 tetap sampai akhirat. kenapa AC x dalami ilmu2 begini? Then bertikam lidah & salah menyalahi .. jd tontonan umum di kca TV. Sttment & tindakan AC agak keterlaluan. Hrp2 ianye bkn pengaruh drpd Emylia.
    X baik.. Berdosa..

  58. Manusia on March 11th, 2009 12:10 pm

    Sebenarnya AC telah membuktikan dia tidak bersalah bila dia menunjukkan resit-resit pembayaran nafkah untuk anak-anaknya itu merupakan satu bukti dan bukannya hanya cakap saja!! Dia sebenarnya menjadi mangsa penganiayaan.

    Ingat lah… bahawa bukti sebegitu yang lebih sah.. bukan hanya kata-kata tuduhan yang tidak berasas hanya kerana cemburu dengan kejayaan AC dan keluarganya.

    Semua orang tau yang Syafnie dan AC sudah lama becerai - mungkin sudah sepuluh tahun atau lebih. Kenapa Syafnie baru mendakwa AC ke mahkamah baru sekarang jika dia di pihak yang benar?

  59. mas on March 11th, 2009 12:41 pm

    entalah manusia, dh nama manusia mestilah ada membuat kesilapan… sedangkan manusia yg alim pun ada membuat kesilapan ini kan manusia yg kurang alim… (ape ayat aku ni… hantam jelah labu..)

  60. zerox on March 11th, 2009 12:58 pm

    bru sekali je bank duit dlm bank pun ac nak kecoh2….klu pun die benci kat bini lama die 2 tp xpatut die buat cam2 kat ank2…hubgn suami isteri memg bolh putus tp hubgn ngan ank2 tetp wujud sampai bila2…ac dh tua bangka pun xleh nk pikiaq ke???

  61. Sazreena on March 11th, 2009 1:06 pm

    Penyudahnya..anak2 jadi mangsa..

  62. rinoa on March 11th, 2009 1:07 pm

    alah setakat resit tuk sekali byr watpe nak kecoh2.. yg di tuntut tiap2 bln punye dan yg tertunggak dulu kala… bkn nak cemburu… selama ni syafnie tu dok diam aje sbb dia fkr ac x mampu.. tp bile dah berlebih2 tuk anak2 wife dia sdgkn anak2 ex wife tak dpt pape mmgla syafnie tu mula nak bangkit..

    yg ac tu nak libatkn syafnie dgn kes lesbian tu pesal lak.. dahla nafkah anak2 tertangguh kes lain plak nak di ungkitkn… dia bkn wife ko lg ac pon.. yg di bangkitkn nafkah anak.. ape syafnie nak buat bkn ko tgg dosa dia lg…

    mengong la ac ni… otak letak kat lutut agaknye…

    xde sape nak pecaye ckp ko lg ac oiii!!! tgu jela kptsn mahkamah kalo ko x slh.. tak pyh la nak melenting sgt…

  63. sumbang on March 11th, 2009 1:20 pm

    ac tak malu, maser kawin ngan syafnie pon selalu berdating ngan emelda kat planet la jugak…eh eh.. buat buat lupa plak…cam ni memang x layak jadik bapa org, ingat la sket ko dah cerai-berai nak erase criter kawin tu boleyla..yg anak ko, ko tak ngaku tu apa hal..aku harap ko dah tua nanti bior dicampakkan ke gumah org tua 3rd grade,…lelaki yg tak tunaikan tanggungjawapnya memang boley pegi mampus jelah…memang pas ni kerjaya seni ko merudum la..org tengok muka pun dah nak muntah

  64. sumbang on March 11th, 2009 1:21 pm

    ac tak malu, maser kawin ngan syafnie pon selalu berdating ngan emyliaa kat planet la jugak…eh eh.. buat buat lupa plak…cam ni memang x layak jadik bapa org, ingat la sket ko dah cerai-berai nak erase criter kawin tu boleyla..yg anak ko, ko tak ngaku tu apa hal..aku harap ko dah tua nanti bior dicampakkan ke gumah org tua 3rd grade,…lelaki yg tak tunaikan tanggungjawapnya memang boley pegi mampus jelah…memang pas ni kerjaya seni ko merudum la..org tengok muka pun dah nak muntah

  65. Manusia on March 11th, 2009 2:24 pm

    pembayaran yang dibuat oleh AC tu bukan lah sekali saja. Resit-resit yang ditunjukkan itu adalah tiap-tiap tahun dan tiap-tiap bulan seperti yang telah dibuktikannya. Ini tidaklah dapat disangkal lagi membuktikan yang AC memang menunaikan tanggungjawabnya terhadap kesemua anak-anaknya. Jumlah wang yang dimasukkan pula selalunya dilebihkan dari yang dipersetujui.

    Perihal kes perilaku bekas isterinya tu sebenarnya orang tak tahu siapa dia sebenarnya. Penganiayaan memang jelas terhadap AC kerana dia tidak dibenarkan berjumpa dengan anak-anaknya. Tetapi bekas isteri pula menuduh dia tidak mahu berjumpa dengan mereka.

    Segala dakwaan yang dilakukan oleh bekas isterinya ini sebenarnya juga kerana rasa iri hati dan cemburu dengan kejayaan dan kegembiraan yang dikecapi AC kini.

    Sungguh tidak logik bekas isterinya menuntut perbelanjaan anak sebanyak $3,700 setiap bulan.

    Dan sungguh tidak logik juga bila bekas isterinya meminta salinan buku bank akaun dan slip gaji isterinya (Emelda) agar dibawa kemahkamah…

    Lu pikir la sendiri siapa yang mata duitan hehe..

  66. rinoa on March 11th, 2009 2:35 pm

    manusia… penah ke u tgk slip2 tu sume.. kalo ye pun dia mmg ade mskkn duit2 tu sume tp umur anak 18 taun baru leh kuarkn!! knp nak sekat2 mcm tu.. jd selama anak dia tu idup nak suh sape tgg sepenuhnya??

    perilaku ex nyer knp nak kecoh2 plak! mcm ac tu bgs sgt.. ade mase plak dia curang dulu ngan emy sblm cerai.. ape motif nak kaitkn salah laku plak?? ade logik kah??? syafnie pon x ckp salahlaku ac kan!!

    ade logik syafnie mntk slip2 tu sume.. wat semakan ajela… kalo salah nape pihak mahkamah setuju?? syafnie tu x bodoh.. dia taula ape yg patut tak patut di buat… mntk byr jela nafkah anak2 tu.. byk cara nak jumpa anak2 kan.. byk tol dalihnya…

  67. mas on March 11th, 2009 2:45 pm

    dulu sblm dia cerai pn bks bini dia org biasakn?? xdak publisiti lg.. skrg dh kawin baru dpt plak isteri jd pelakon,mestilah suker dgn publisiti, tu yg dia nk interprem kn famili br dia kt khalayak ramai smpi lupe ank2 dgn bks bini dulu..

  68. Nuranie on March 11th, 2009 3:47 pm

    Hmmm..mana dia nak rugi..
    Dia nak juga kluarga baru dia,dpt name,dikenali ramai.Tunjuk gambaq pasangan yang bahagia..hampeh!!..

  69. Manusia on March 11th, 2009 3:47 pm

    rinoa… duit yang dimasukkannya tu kan setiap bulan boleh dikeluarkan dan bekas isteri dia pun memang setiap bulan keluarkan duit tu dan bukannya lepas baru 18 tahun seperti yang awak cakap tu. Nafkah memang AC dan tunaikan untuk anak-anaknya kerana setiap bulan duit dimasukkan dan setiap bulanlah bekas isteri dia mengeluarkan wang tersebut.

    Syafnie tu sendiri pernah berkahwin dan becerai dengan husband dia. Dia dah 2 kali berkahwin sebenarnya.

    dan untuk makluman, mahkamah belum bersetuju dengan dakwaan syafnie nak mintak slip gaji dan akaun isteri si AC (Emelda). Mahkamah pun tak bodoh.. tau tak? takkan le nak mintak duit dari Emelda plak. Tak malu ke mata duitan ?

  70. rinoa on March 11th, 2009 4:28 pm

    manusia.. hang ni mesti suku sakat ac ekk!!

    duit mmgla masukkn tp bape aje nilainya… bukan ke isu pertama syafnie tu mntk nafkah tertunggak?? xkn syafnie tu bodoh kalo wet tu mskn pon mesti dia tau mahkamah akan semak buku bank dia kan!! xkn nak perangkap diri sndr..

    mmgla syafnie tu penah berkawen ke 2 dan cerai.. so ape motifnyer?? ade kene mengena ngan tuntutan nafkah anak?? ade ke mahkamah nak tau nti knp syafnie cerai?? sbb kes2 buruk dia ke?? nak hrp ex husb ke 2 tu tanggung anak2 ac ke??? soal dia cerai ke 2 ke3 dan beribu sekalipun bkn isu nak tuntut nafkah anak!! baru skrg ac tu nak jg anak2 dia ke?? nape dr dulu x mau jaga?? nak ke anak2 dia tu ikut bapak dia beribu kan mak tiri nyer?? tyela anak2 dulu…

    mahkamah setuju atau tak tgu jela cane.. ade ke ckp nak mntk wet emelda tu?? nak check akaun dia ajekan.. dah kate ac x mampu nak byr nafkah anak yg syafnie mntk.. mahkamah nak tau gak bape byk wet ac sumbat dlm akaun bini dia tu… pndaila mahkamah nak kire2 nanti.. x pyhla sentap sgt kes dorg ni…

    cume jdla bapa btgjwb sket… x pyh nak buruk2kn ex dia tu.. ape yg syafnie buat bkn jd dosa yg ac nak tgg lg… tumpukn pd nafkah anak2… x pyhla pnjg citer…

  71. Nuranie on March 11th, 2009 4:42 pm

    Manusia & Rinoa:The end..biaq mahkamah yang tentukan..kita tunggu dan lihat aje dong..hehe

  72. rinoa on March 11th, 2009 4:56 pm

    noa x kesah kak nur… ni mslh dorg la… tp bengang gak kes2 mcm ni pon kecoh! xkn nak mahkamah tentukan tgjwb sndr.. dah x tau ke tgjwb diri tu cane.. ssh jd manusia yg xde kesedaran ni… perkara mudah pon nak jdkn ssh…

  73. mas on March 11th, 2009 4:57 pm

    betul betul betul… sy setuju ayat nuranie,kiter cerita ttg ac nie ntah dia bacer ke x?? dia (ac) kt lua sana senang-lenang kiter kt blog ni haru biru..

  74. Nuranie on March 11th, 2009 5:15 pm

    hehehe..
    Dia senang ati ade la,dapat pahala lagi.
    bab kita kat sini kata dia mcm2,dosa kita dpt,pahala plk dia dapat..

  75. Manusia on March 11th, 2009 5:18 pm

    itulah…. pengajarannya .. kalau tak tau cerita yang sebenarnya… hanya AC dan bekas isteri saja tau siapa yang benar dan siapa yang bersalah..

    tanggungjawab AC sudah sempurnakan (membayar nafkah anak-anak setiap bulan $300 paling minimum dan TERBUKTI bahawa AC sering memberi lebih) jadi isu pembayaran nafkah tidak sepatutnya timbul.

    AC tu dah lama bersabar dengan kerenah bekas isteri dia yang sering memburuk-burukkan dia.. baru sekarang dia nak bercakap.. itupun orang mcm rinoa ni plak riuh sekampong nak mengutuk2 dia..

    hampir 10 tahun AC bersabar dan lebih memikirkan perasaan anak-anaknya - walaupun anak tidak dibenarkan berjumpa dengan nya, dia cuba menahan kepedihan didalam hati. (ingat bahawa syafnie punya kuasa penjagaan anak). awak tahu ke betapa pedih hati AC nak berjumpa dengan anak-anaknya? tetapi dia dihalang oleh manusia yang MENGGUNAKAN undang-undang tetapi kerana tidak mahu merunsingkan fikiran dan perasaan anak-anaknya takut terganggu pelajaran dan tak mahu mengeruhkan keadaan maka dia bersabar saja

    Syafnie plak menggunakan anak-anak sebagai senjata untuk melukakan AC. Begini kah sepatutnya perangai seorang ibu? mementingkan diri sendiri sampai dia sanggup membawa anak-anak ke mahkamah menyaksikan kes berlangsung. Dia tak tahu ke macamana perasaan anak-anaknya melihat perkara sedemikian?

    Jangan kita sangka yang AC selama ini mendiamkan diri kerana bersalah. Dialah sebenarnya mangsa.

  76. rinoa on March 11th, 2009 5:22 pm

    biru xpe jgn colorful sudah.. huhu

    bkn nak haru birukan blog ni.. cume nak berkongsi, tukar pendapat.. pada pemikiran yg salah kite cube btul2kan.. kite sumekan berkongsi 1 cerita.. tntg mslh org lain.. mcm2 spekulasi yg berlegar kat pale.. kalo bole biarla kite dpt kptsn yg positive.. ac x bace pon xpela mybe jd pengajaran pd yg lain.. msg2 ade tgjwb.. blog ni pon bkn nak suh org2 tlibat aje yg bace kan… sume yg tlibat secare lgsg dan x lgsg dlm blog ni memainkn peranan..

    sekian…

  77. rinoa on March 11th, 2009 5:33 pm

    sorila manusia.. papepon noa ttp x setuju ape yg ac wat.. ramai yg persoalkn ac.. jgn jdkn pape pon alasan tuk anak2… dia pon penah ckp anak dia dua org je kan.. yg wat 1 malaysia tsentap…

    alasan dia kat melodi tu pon byk bole di persoalkn..

    kite tgk jela nanti ye..

    papepon noa hrp syafnie tabah… trskn kalo rasa benar.. syafnie pon berduit bkn nye x berduit nak mkn wet anak2…

  78. Nuranie on March 12th, 2009 8:58 am

    Sabar je la labuuu…
    Takde manusia yang semporna kat dunie ni noa,semuanya pernah buat silap,kesimpulanya..klu dah buat salah tu,pandai2 la cari penyelesaiannye sendiri..

  79. Manusia on March 12th, 2009 9:24 am

    aha.. tau tak pe…

    AC kalau awak baca blog ni… jangan awak bimbang. Awak akan dapat anak-anak awak. Kalau dulu waktu anak-anak awak masih kecil memang lah mereka susah nak jumpa awak.

    Tapi 2-3 tahun lagi anak awak dah besar.. tak ada orang boleh halang mereka lagi. Mereka akan meninggalkan rumah mereka dan tinggal dengan awak. Barulah akan jadi satu keluarga semula. Dengar-dengarnya isteri awak pun berhubungan baik dengan anak-anak awak tu.. harap-harap berpanjanganlah ye..

    Kami peminat awak mendoakan awak berbahagia dengan keluarga besar awak nanti. Mudah-mudahan juga awak akan menang hak penjagaan anak. Ini kerana dalam Undang-Undang Mahkamah Syariah sendiri setiap anak yang sudah baligh (umur lebih dari 8 tahun) diberi hak dan didengar untuk menentukan dengan siapa dia mahu tinggal menetap. Kami sangat yakin anak-anak awak tu akan memilih untuk tinggal dengan awak. Kita lihat saja nanti ye :)

    Apa-apa pun.. syabas pada awak dengan kejayaan awak selama ini. Ingat kata orang putih - GOOD THINGS COME TO THOSE WHO WAIT!

  80. Nuranie on March 12th, 2009 9:33 am

    Kesudahanya..
    Nak ke AC baca komen2 kita kat blog nie?
    Harap2 la..

  81. mas on March 12th, 2009 10:02 am

    masalahnyer terlampau byk komen yg kureng baik drpd yg baik.. mas rase dia x pandang kot komen2 kiter kt sini..

  82. Nuranie on March 12th, 2009 10:20 am

    Hahahaha…sendiri mau ingat la Mas..
    Tak pe la,kita cuma bagi pandangn kan,terpulang la kat dia,klu dia nak baca,Alhamdulilah la..

  83. Qasseh Iris Leora on March 12th, 2009 10:42 am

    Saya sorang ibu tunggal anak 1, sekarang ni saya tengah menuntut nafkah tertunggak anak yang tidak dibayar oleh bekas suami saya selama 2 1/2 tahun…alahamdullillah kes saya berjaya diselesaikan oleh Peguam saya…bekas suami saya diperintah kan membayar nafkah tertunggak selama 2 1/2 tahun ansuran sebanyak RM300-00…dan nafkah terkini yang bekas suami saya minta dikurangkan sebanyak RM140-00 sebulan…so tiap-tiap bulan bekas suami saya kena bayar RM440-00…pada saya apa yang dibuat oleh Shafinie adalah hak anak-anak…moga berjaya Shafinie..

  84. mas on March 12th, 2009 11:20 am

    senangnyer Qasseh awk wat camner yer cz mas ada adk ipa perempuan dulu dia ibu tunggal 3 ank,dia bercerai lps lahirkan ank ke3,ex husband dia x pernah bg nafkah kt ank2 sejak ank ke2 dan ank ketiga skrg ank ke3 umurnya nk msk 5 thn. mas pernah suruh dia bwk kes ni tp dia kter ex husband dia ugut dia klu wat gak adk ipa mas xkan dpt cari dia sampai bila2 n dia suruh adk ipa mas ckp kt ank2 dia yg ayah dia dh mati.. mas geram betul senang jer dia ckp camtu cz dia x fikir ker ank2 dia sumer girl sok dh besa nk nikah mesti cari dia gak. klu naik mahkamah adk ipa mas ckp mesti nk guna byk duit byr peguam cz kwn dia pn camni gak duit byk dh abis kt peguam tp kes x selesai2.. camner yerk..

  85. Sazreena on March 12th, 2009 11:33 am

    Skang ni bolehlah berlagak..besok bila dah tua bangka..takde org jaga..tau plak cari anak2 yg dah ditinggalkan dulu tu..

    Mas: Apa kata awak tanya kak konah. Kak konah kan slalu hendel kes2 syariah ni. Kot2 lah dia boleh.. ce ah bertanya..

  86. mas on March 12th, 2009 11:49 am

    tu la pasal… camner nk tanya kak konah xtau la..

  87. Nuranie on March 12th, 2009 11:57 am

    Silap2 haribulan,depa sumbat je tu kat umah org2 tua..tak ke colourfull jadinye tu..sebab malas nak jaga kan..jalan singkat la.

  88. Manusia on March 12th, 2009 12:12 pm

    tulah… tak semua lelaki mcm lelaki yang pernah dengan ngkorang tu..

    Kekadang kita semua ni disogokkan cerita pasal perempuan ni kita lupa juga bahawa tak semua perempuan tu betul.. kekadang ada juga yang bohong..

    sama saja sebenarnya.. lelaki pun ada yang tak bertanggungjawab dan perempuan pun ada juga yang tak bertanggungjawab..

    kasihan lah siapa yang terkena lelaki yang tak bagi nafkah kat anak-anak dia…. mcm kes AC ni berlainan.. memang dia bagi nafkah ..

    sebab itulah anak-anak dia memilih mahu tinggal dengan dia sebab mereka tahu perkara yang sebenarnya..

    taklah sampai mcm kes sesetangah orang yang dah betul-betul diabaikan sampai nak hasut anak sumbat ayah dorang kat rumah tua plak akhirnya.. kesian yer :)

  89. Nuranie on March 12th, 2009 12:30 pm

    Memang kesian Man.. :-(

  90. mas on March 12th, 2009 12:31 pm

    bukan aper, takut nanti ank2 nie akan berdendam walaupun kiter x ajar dia jgn benci parents diaorg, skrg diorg masih kecil2 lg nanti klu diaorg dh besar diaorg dh leh pikir sendiri mana betul dan mana yg x betul.. suatu masa dulu parents diaorg wat camner kt diorg time tu lah ank2 wat keputusan nk anta kt rumah org tua2 ke atau nk jaga, cz diorg dh besar leh wat keputusan , time tu gak br la nk ngaku anak abah ank emak cz dh tua x mamapu nk cari duit.. yg elok time tu plak ank dh berkejaya ada dh berduit.. haaa apa bai sindri mau ingat..

  91. Sazreena on March 12th, 2009 12:43 pm

    Mas: Jap..kak konah ni kita kena seru dulu baru dia ada..kalau seruan tu sampailah..kalau tak, kita tunggu jer lah..

    Kak Konaahhh…namamu ku seru..datanglah dikau ke laman sesawang SK ni..khidmat nasihat/kepakaranmu diperlukan..datanglaahhh..datanglah sekarang..

    Haa..dah..aku dah seru ala2 menurun ni..tgk ah rezeki ko cemana Mas..mudah2an ada lah kak konah ni..insya allah..

  92. rinoa on March 12th, 2009 1:16 pm

    pape pun kptsn biarla berpihak pd anak2…

    tp pape pon kegiatan sosial syafnie x perlula dipertikaikn sbb xde kene mengena ngan kes tuntutan nfkh anak… noa ckup geram dgn kenyataan ac kat melodi yg ckp psl syafnie kawen cerai kawen cerai.. tu bkn mslh dia pon…

    lg 1 pelik la.. mcm ne manusia tahu ekk psl nfkh yg ac bg kat anak2 dia.. yg bdk2 tu nak tgl ngan ac sbb tahu pkra sbnr (perkara ape yekk??).. tahu emylia tu baik ngan bdk2 tu.. sdgkan ac ckp dia tak penah pon jumpe dan bhubung ngan anak2.. tp emylia bole plak!! noa pelik ngan ayat dr manusia berbunyi..
    ‘Tapi 2-3 tahun lagi anak awak dah besar.. tak ada orang boleh halang mereka lagi. Mereka akan meninggalkan rumah mereka dan tinggal dengan awak. Barulah akan jadi satu keluarga semula. Dengar-dengarnya isteri awak pun berhubungan baik dengan anak-anak awak tu.. harap-harap berpanjanganlah ye..’

    manusia… noa xla nak belahkan sape2.. tp noa nak tahu mane u dpt maklumat mcm tu ekk??

  93. rinoa on March 12th, 2009 1:34 pm

    pape pun kptsn biarla berpihak pd anak2…

    tp pape pon kegiatan harian syafnie x perlula dipertikaikn sbb xde kene mengena ngan kes tuntutan nfkh anak… noa ckup geram dgn kenyataan ac kat melodi yg ckp psl syafnie kawen cerai kawen cerai.. tu bkn mslh dia pon… gmbr2 yg ac tnjk pon bkn nyer bukti kukuh nak tuduh syafnie tu lesbian.. bkn gmbr ber2 lg plak ramai kat situ..

    lg 1 pelik la.. mcm ne manusia tahu ekk psl nfkh yg ac bg kat anak2 dia.. yg bdk2 tu nak tgl ngan ac sbb tahu pkra sbnr (perkara ape yekk??).. tahu emylia tu baik ngan bdk2 tu.. sdgkan ac ckp dia tak penah pon jumpe dan bhubung ngan anak2.. tp emylia bole plak!! noa pelik ngan ayat dr manusia berbunyi..
    ‘Tapi 2-3 tahun lagi anak awak dah besar.. tak ada orang boleh halang mereka lagi. Mereka akan meninggalkan rumah mereka dan tinggal dengan awak. Barulah akan jadi satu keluarga semula. Dengar-dengarnya isteri awak pun berhubungan baik dengan anak-anak awak tu.. harap-harap berpanjanganlah ye..’

    manusia… noa xla nak belahkan sape2.. tp noa nak tahu mane u dpt maklumat mcm tu ekk?? btol ke ape yg u katekan tu??

  94. mas on March 12th, 2009 2:02 pm

    amboi2 saz siap seru-seru lg.. apa2 pn tq.. bkn ape nk tlg adk ipa jer klu x dpt xkisah klu dpt alhamdulillah… cian tgk diorg tur manjang kesempitan duit.. mas dgn suami ni pn ada gak bantu sikit2 mana yg mampu jer..

  95. Nuranie on March 12th, 2009 2:14 pm

    ???..pelik kan Noa???

  96. Sazreena on March 12th, 2009 2:20 pm

    Takde masalah Mas..Saz pun tolong setakat yg termampu. Tapi takde la setakat tolong tengok jer.. hehe..koman2 tolong tanya pun ok gak..kuikui..

  97. rinoa on March 12th, 2009 2:34 pm

    kaknur.. mmg noa pelik.. beriya2 sgt gtau cmtu.. sdgkn kite cume bg pendapat aje.. kecuali org tdekat jek ngan dorg tu bole ckp mcm tu..

  98. mas on March 12th, 2009 3:41 pm

    ntah2 manusia tu pun sedara ac kot x pn peminat fanatic brani mati punyer… yelah leh tau lua dlm kes diorng ni..

  99. Nuranie on March 12th, 2009 3:51 pm

    Hmmmm..Akak pun pelik juga..mcm mana depa tahu selok belok umah tangga Shafinie and Ac tu..

  100. rinoa on March 12th, 2009 4:14 pm

    sbg prmpn tersentap jugak dgr kytn ac tu… selama noa tgk kes dorg ni x penah tgk syafnie buruk2kn ac ni.. tp kytn baru2 ni kan melampau.. nak bukak blk cerita bertaun2.. dia ckp xmoh msk dlm akaun ex dia kan wet2 tu?? jd selama bape taun tu pki wet sape tgg anak2 dia… duit ex dia gak kan! lg la dgn rm150 sbln ckup ke?? sape yg ade anak pon tau cane..

  101. lissa_arina on March 12th, 2009 4:25 pm

    noa.. lissa xdpt email noa. noa hntar kt email add ni la.

  102. Nuranie on March 12th, 2009 4:34 pm

    Dia ckp kat melodi baru nie,orang lain mengaibkan dia..walhal,die yang dah mengaibkan diri sendiri..

  103. mas on March 12th, 2009 4:38 pm

    mungkin dia tahu ex wife dia jaga ank2 dia n ex wife dia senyap jer x wat tuntutan aper2 tu yg dia naik lemak kot.. wat derk jer.. gunung berapi klu nk muntahkan lahar dia bg asap klua dulu tau bkn lahar.. ac dalih2 kiter tgk aper startegi ex wife dia slps ini tgguuuuu…

  104. Manusia on March 12th, 2009 5:28 pm

    haha stategi? biasalah insan yang tak berpuas hati macam tu akan timbul dengan berbagai macam alasan dan tipu daya untuk menjatuhkan AC. Tak payah lah nak sakit hati dengan kejayaan si AC tu…

    selepas beberapa tahun baru sekarang dia nak tampil menegakkan benang yang basah?? nampak ketara benor le dia tak betul.. kalau dari dulu lagi dia nak tuntut macam ni taklah menghairankan..

    Ni tak.. dia tunggu sampai AC betul-betul diambang kegemilangan.. dah nak dengki dengan kejayaan orang.. macam tulah jadinya… menyesal tak sudah.

    orang-orang mudah ler mendengar cerita … tak tahu benar ke tidak belakang kira..

    walhal AC dah tunjuk resit pembayaran yang sah dan diterima oleh ex dia… bukti tu dah cukup sebenarnya..

  105. rinoa on March 12th, 2009 5:42 pm

    manusia.. tak taula u jenis manusia cane.. msh tak fhm lg ke ape yg nak dituntut dlm kes dorg tu??

    hehhh u tau plak psl resit2 tu kan?? u penah tgk ehh?? sume org taula ac tu wat pembyrn tp nilainye ciput.. yg selebihnya syafnie la yg tanggung.. mmgla selama ni dia berdiam diri.. yela nak bg peluang kat ac tu cane.. tp sejak dia mnunjuk2 segala kmwhn dia ngan wife dan abaikan anak bsama syafnie mmgla x adil…

    manusia… cubela ko fhm ape sbnr yg di tuntut… bkn nak burukn sape2.. kegemilangan tu pon pinjaman aje.. dgn anak2 sndr pon nak berkira.. dgn ex sndr yg bergadai nyawa lahirkn anak2 dia mjaga sebaik mgkn pon sgp ac tu buruk2kn syafnie…

    agak2 ape lg yg nak ac tu nak pertahankan?? nanti kalo Allah tarik pelan2 rezeki dia baru nak sedar gak nye..

  106. rinoa on March 12th, 2009 5:45 pm

    ohh yee.. org2 mmg mudah mdengar cerita.. sama ada benar atau tak.. tp msg2 dah tahu menilai di sebalik kata2 empunya badan…

  107. Nuranie on March 13th, 2009 8:36 am

    SALAM semua..
    Noa : ke si manusia ni,ade kaitan juga ngan Syafinie tu??..kenapa dia beria-ia benar pertahankan si Syafinie..maksud Nur ada kaitan kekeluargaan..

  108. peningnye.. on March 13th, 2009 9:24 am

    ..bkn main kau celebrate birthday ank kau kat tmpt xklusif camni..tp anak2 dgn bekas isteri dulu???AC..ingtlah..walaupun terputus hubungan suami-isteri tp hubungan dgn anak2 kau x putus hingga abis nyawa kau..jgalah kebajikan diorg & amanah dr Allah ni…

  109. mas on March 13th, 2009 9:44 am

    kak nur manusia tu bkn pertahan kan syafinie tp pertahan kan ac mizal x nampak ker ayat dia punyer la panjang berjela-jela sakit mata nk baca..

  110. Nuranie on March 13th, 2009 9:55 am

    Ye ke Mas??..
    Akak salah format nama plk ekk??sowiee..
    beria-ia benar dia pertahankan si Ac?..nie mesti kes kena sogok..hahaha…jng marah ekk,gurau je..

  111. Manusia on March 13th, 2009 5:08 pm

    alah tak apalah kan.. lebih baik kita pertahankan dan memikirkan perkara yang positif daripada mengutuk dan memikirkan yang negatif.. sedangkan ngkorang tak tau pon cerita sebenarnya hehehe… kenapa nak menegakkan benang basah ni?

  112. mas on March 13th, 2009 5:16 pm

    sukerrr ati kaulah asalkan ekau bahagia…. :) den pun maleh nk panjang ceghito.. meh kiter gosip bende lain yg mendatangkan paedah pado kito nie.. asyik pasal ac jer.. :p

  113. lito on March 17th, 2009 11:14 am

    Facts:
    - AC bayar RM300 sebulan, ada bukti resit.
    - AC tidak bayar tunggakan nafkah seperti yang dipersetujui sebelum ini. Yang ini lah yang diperjuangkan.
    -AC masukkan RM8000 dalam akaun, tetapi tidak boleh dikeluarkan sehingga anak berusia 18 tahun dan buku akaun dipegang oleh AC. ( Nampak macam baru buat buku aje)
    -AC beberapa kali menyebut mempunyai 2 anak, di TV dan radio. Tiada alasan untuk perbuatan begini apatah lagi untuk menjaga hati keluarga terkini.
    -keluarga AC sendiri pun masih berhubung dgn anak2 dan bekas isteri, jadi tidak logik mengatakan dia tak tahu di mana anak2 nye. His uncle and parents are still nice to shafnie.
    -RM300 IS NOT ENOUGH for anyone, kampung or bandar, to provide proper care, education, religious education, entertainment, food, etc for any child. We are talking about 2 growing kids here. Please be rational. Tq.

  114. Manusia on March 18th, 2009 6:44 pm

    Great facts Lito..

    the couple had been divorced for many years now (maybe more than 10 years)and on their last settlement, the Syariah court acknowledged AC’s commitment to a monthly-paid nafkah of RM300 for his children until the age of 18.

    Now,don’t you think its odd that only now the ex began to fight for the rights of HER children (as she fondly described it to the media)?

    Please take time to ponder on that point.. tq

  115. lito on March 19th, 2009 7:46 am

    I don’t think it is odd that shafnie only proceed with the tuntutan now.
    - when they divorced, AC’s career was at his lowest ground. His songs did not sell well though it was quite entertaining. He could not afford to give the nafkah.
    -Then shafnie got married to a datuk who was nice enough to support the 2 kids. Shafnie did not see the need to demand for a settlement as AC’s career was starting to make it big again
    -Now AC’s career is at its peak. With his own show, AF6 n AF7, duta gelang, etc and his lavish lifestyle…it is only fair that he remembers his responsibility as a father to ALL his kids. Is RM300 enough to spend for his 2 little kids now (Damien n…cant remember the girl’s name)? PAmpers, child care, milk, clothing,etc. Similarly, it wont be enough for his older kids (food, books, clothing, tuition, kelas agama, transportation to school, extra-co activities, entertainment,etc)
    - I mean , be fair. They are his children dunia dan akhirat.Why so culcalative with your own flesh and blood?No one else is responsible for our children. Shafnie has done her share all these years with whatever she could. It’s high time AC does his part.(I dont know if the gelang has the power to block his way of thinking)
    -I think shafnie refers to the kids as ” anak-anak saya” because she feels AC is not interested in d kids, well isn’t he the father that told the world he only have 2 kids…
    only my 2 cents. Wallahualam.

  116. Manusia on March 19th, 2009 4:34 pm

    When they divorced a long time ago the settlement was made. The question of whether AC can or cannot afford the nafkah never arise, thus, the tuntutan is out of the question.

    You said that before this, Shafnie did not see the need to demand for a settlement (because she married a Dato. This is entirely wrong if she really cares for the kids. Dato or not, she should of forwarded the demands during those high time of hers, as you said. The Dato are not responsible to give nafkah for her children.

    To be fair, demanding it now made her look like conniving gold digger.

  117. lito on March 21st, 2009 4:39 pm

    I dont know la, manusia. These are the facts I know, she compromised with AC for a long time. We have to wait for the truth during the perbicaraan, i guess. The truth will prevail. Lets pray the best for AC, Shafnie and especially the kids, 2 from the past, 2 at present. Pray that they will come together as a big family. Like Will Smith, the present wife always invite the x-wife and the kids over for thanks giving. Maybe that’s too much to hope. Anything as long as its for the best for all of them.And I call upon the public not to shun emilia. Dont be too harsh and judgemental.

  118. Manusia on March 21st, 2009 8:07 pm

    AC has openly announced that his current wife, Emelia had no problem and always ready to take care of AC’s 2 older children. And let’s always remember that Emelia had contributed largely to AC’s career success.

    If money is the issue here, then let the 2 kids decide who they want to be with. Maybe the custody of the kids should be be transferred to AC now. The kids have grown into teenagers, so it is best to be with their father. Shafnie can always meet them. If she could only try to negotiate with AC before going to the media, they wouldn’t have to suffer from all this mess.

    But now that everything is in a mess, they have to deal with it. And the way i see it, AC, Shafnie, Emelia, the 4 kids are hurting badly.

    Nobody is a winner.

  119. judge on March 23rd, 2009 9:51 pm

    blah r ko Manusia!!!ko ni ntah2 aC!
    xberkat dunia ahirat…..

  120. Nuranie on March 24th, 2009 8:11 am

    KLON!!!..

  121. lito on March 24th, 2009 7:27 pm

    After 8 years apart, I doubt the kids would choose to live with a father who has become estranged to them. However, it’s their choice. And I am guessing that emilia is probably not aware of how difficult it is to submit herself to the role of a step mother to pre-teen children who already have their mind set about the issues.
    But if you ask me, I think AC ‘gertak’ to take the kids just to dampen shafni’s spirit. He knows that for most mothers, you can take anything from them but never let them be parted from their flesh n blood.
    Sorry if what I interpret is the opposite. Wallahualam.

  122. manusia on March 26th, 2009 9:51 am

    The court is brilliant.

    A mother usually granted custody of children below 8 years old.

    However, it must be noted too that the law and court allows children over the age of 8 years old to decide who they want to be with. This is usually done by asking what and how the child feels - who he/she wants to be and this is done without being influenced by the mother or the father. The court will respect the child’s decision.

    Shafnie is aware of this and that is why she freaked out. One really has to wonder of why she needs to be afraid of losing her children if she really is a good mother. Surely the children will chose over AC without hesitation if she really practice what she preaches. Don’t you think so?

    And may i remind you of what you have said earlier - ‘to not be judgemental and harsh’ upon AC or Emilia on this matter. They may love these children more than you think they are capable of.

    The emphasize here is on the importance of the children and it is their crucial choice that will determine the journey of this proceeding and court will rule out on what is best for them.

    Both court and the children had taken note of Shafnie’s eagerness to put AC behind bars instead of just demanding for ‘his supposedly long overdue nafkah payment’. Do you think the children feels proud that their mother is trying to put their father in prison?

    Try to look at a bigger picture of this situation.. and by the way i am not AC hehe

  123. AC Mizal on April 4th, 2009 10:27 pm

    ada aku kisah??? yg korang sibuk2 hal rumahtangga aku nie knp? suka hati akulah! nk msk neraka ke, nk jadi bapa xbertanggungjwp ke, itu aku punya pasal! jaga ajelah rumahtangga korang sendiri! terutama kau MANUSIA, xpayah susah payah nk jadi peguam beli aku, aku dh ada peguam sendiri. so aku xada duit lagi nk bayar kau pulak jadi peguam aku. so MANUSIA jgn sibuk hal aku OK!!!!!!

  124. AC Mizal on April 4th, 2009 10:28 pm

    ada aku kisah??? yg korang sibuk2 hal rumahtangga aku nie knp? suka hati akulah! nk msk neraka ke, nk jadi bapa xbertanggungjwp ke, itu aku punya pasal! jaga ajelah rumahtangga korang sendiri! terutama kau MANUSIA, xpayah susah payah nk jadi peguam bela aku, aku dh ada peguam sendiri. so aku xada duit lagi nk bayar kau pulak jadi peguam aku. so MANUSIA jgn sibuk hal aku OK!!!!!!

  125. Shafnie on April 5th, 2009 9:38 pm

    betol tu AC!! aku pon heran lah dorang ni. nasib kau lagi baik lah. peguam beli ko kat sini ni sorang aje c manusia. apahal plak aku ni banyak betol lah yang nak jadi peguambeli aku kat sini ni..ada lito lah ada judge lah ada mas lah ada nuranie lah .
    ngkorang ni betol lah sibuk hal kita orang. mcm AC jugak,aku pon tak ada duitlah nak bayar ngkorang nak jadi peguambeli aku.
    sebab tulah aku nak mintak wang kat Ac ni sampai mahkamah ha. apalagi nak ambik korang jadi peguambeli aku!!! aku tak de duit le OK!!!

  126. tuntong on April 6th, 2009 4:32 pm

    ha.. ha… ada gak orang yang teringinnak jadi AC dan Shafnie.

  127. Nuranie on April 7th, 2009 4:09 pm

    Betul tu tuntong..wakakaka..
    peminat fanatik Ac ngan Shafnie la nie…

  128. Nuranie on April 7th, 2009 4:11 pm

    Kita tunggu kemunculan Emylia Rosnaida plk..

  129. zie on April 8th, 2009 5:53 pm

    anak pompuan dia nama FEA ERYSSA kn? FEA dlm bahasa mexico maksudnya “hodoh” mcm citer Yo Soy Betty La FEA….

  130. lito on April 20th, 2009 12:21 am

    ok la AC , shafnie…aku tak campur dah…. AFUNDI AKIM!

  131. Observer on June 20th, 2009 8:18 pm

    hehe aku geli tengok ko Manusia macam bukan manusia..kucing pun boleh over $300/sebulan.ko dulu hidup dengan $300 sebulan aje eh? oii..ko Xdgar ke PM cakap RM1500 below dah PARAS KEMISKINAN?? elok gak le ko atau anak ko one day soon betul2 dapat $300 sebulan and kena faked account yg dipegang….haha 8k sebulan pakai mercedes?? lawak paling kelako! eh ko fikir AC mizal bawak family baru dia g Oversea cukup ke $300 or 8ribu?? haha tu baru SEKALI BLANJA tu…belum SEBULAN!! KO FIKIR2 KAN LA..BUKAK OTAK KO YG SEMPIT tu

  132. yaya on June 29th, 2009 4:50 pm

    ape la..nama anak macam nama keling je..
    nsb ada muhammad kt depan tu..buat besday kat planet hollywood..tp anak ngan bini dulu x de duit plak nak byr nafkah..ape la..dah sesat jalan dah manusia skang

  133. aija girl on December 22nd, 2009 1:04 am

    shafnie ok …sbb mak sedara ac ngan dia baik sampai skrg ape……….emilia sekali tengok macam org negro… tak cantik pun

Leave a Reply




  • Be Our Fans!

    FACEBOOK-LOGO YOUTUBE-LOGO
  • Celeb Poses

    DIANA-DANIELLE-GALLERY DRSHEIKH LISA-SURIHANI-BANNER
  • Regional Gossipz

  • Panas!!!

  • Pasti Meletop!!


  • Jumlah Tengah Syok!!

  • Syok Mengomen!